Tisztítás nem csak gőzzel: mit tud valójában a TEXA H2 Blaster?
A belső égésű motorok egyik klasszikus „időskori betegsége” a karbonlerakódás. Ez az évek során lerakódó kormos, olajos szennyeződés az égéstér, a szelepek, injektorok és kipufogóelemek felületén képződik, és lassan, de biztosan rontja a motor hatékonyságát. Gyengébb lesz a teljesítmény, nő a fogyasztás, füstösebb lesz a kipufogógáz, és a motor járása is egyenetlenné válhat. Ez nemcsak a vezetési élményt rontja, de akár súlyos javítási költségekhez is vezethet.
Nem meglepő, hogy a gyártók és szervizek évtizedek óta keresik a hatékony módszereket a szénlerakódások eltávolítására. A TEXA válasza erre a problémára a H2 Blaster, amely egy modern, környezetbarát, vegyszermentes tisztítóberendezés, kimondottan a motor belső tisztítására.
Nem csak vízgőz: a reaktív tisztítás valódi természete
A piacon sokan „vízgőzös motortisztításként” hivatkoznak a H2 Blaster működésére, de ez a megnevezés valójában erősen leegyszerűsítő. A H2 Blaster nem forró vízből előállított gőzt fúj a motorba, hanem egy sokkal kifinomultabb módszerrel, vízbontással (elektrolízissel) oxihidrogént állít elő. Ez a gázkeverék hidrogénből (H₂) és oxigénből (O₂) áll, amit szabályozott módon a motor szívócsövén keresztül a hengerekbe juttat.
A motor magas üzemi hőmérsékletén az oxihidrogén reakcióba lép a lerakódott szénnel, és különféle kémiai folyamatokon keresztül lebontja azt:
- Hidrogénezés: A hidrogén reakcióba lép a szénnel: C + 2H₂ → CH₄, azaz metán keletkezik, ami elég a motorban.
- Vízgáz reakció: A szén és a vízgőz (ami a gáz égése során is keletkezik) reagál: C + H₂O → CO + H₂. Ezek szintén elégnek a motorban.
- Oxidáció: A szén közvetlenül is oxidálódik oxigén jelenlétében: C + O₂ → CO₂.
- Pirolízis: A magas hőmérséklet miatt a szennyeződés hő hatására szétbomlik, és könnyebben távozik.
Ezek a folyamatok együttesen azt eredményezik, hogy a makacs, évek alatt lerakódott szennyeződések valódi kémiai reakciók során alakulnak át éghető gázokká, majd a motor saját működése közben ezek kiégnek és távoznak a kipufogón keresztül.
Mit tisztít a H2 Blaster?
A H2 Blaster nem csak az égésteret célozza meg, hanem a motor és a kipufogórendszer számos fontos pontján is hatékonyan dolgozik. A következő alkatrészek esetében fejti ki tisztító hatását:
- Égéstér: dugattyúk koronája, szelepfejek, injektorcsúcsok
- EGR szelep (kipufogógáz-visszavezetés)
- Turbófeltöltő – különösen a változó geometriájú lapátmechanizmus
- Részecskeszűrő (DPF)
- Lambdaszonda (oxigénérzékelő)
- Katalizátor
- Teljes kipufogórendszer, a turbótól egészen a végdobig
A tisztítás folyamata alatt a NOS (Navigator OBD Service) rendszer folyamatosan felügyeli az eljárást az OBD csatlakozón keresztül. Ez biztosítja, hogy a dekarbonizáció biztonságosan, a gyári paraméterek betartása mellett történjen.
Miért éri meg a H2 Blaster beszerzése?
A H2 Blaster nem csak technológiai szempontból jelent előrelépést, hanem üzleti oldalról is számos előnyt kínál:
- 🛠️ Valódi eredmény: Az ügyfelek érezhető különbséget tapasztalnak – simább járás, jobb gyorsulás, kevesebb füst.
- 💰 Új bevételi forrás: Önálló szolgáltatásként is eladható, de kiegészíthet például egy olajcserét vagy szervizcsomagot.
- 🌱 Vegyszermentes technológia: Nem kell bontani, nem szennyezi a környezetet.
- ⏱️ Gyors: Egy teljes kezelési ciklus kb. 30–60 perc alatt elvégezhető.
- 🚀 Modern szervizkép: Az ügyfél szemében a szerviz szakértő, korszerű technológiát használó műhely benyomását kelti.
Összegzés
A TEXA H2 Blaster egy korszerű, környezetbarát eszköz, amely nem csak fújkál, hanem valódi, kémiai alapú dekarbonizálást végez. Ez a különbség az, ami miatt nem lehet „egyszerű vízgőzös tisztításként” emlegetni. Aki ezt használja, az nem csak látványt kínál, hanem érdemi megoldást nyújt a szennyezett motorok problémájára.
Ha a cél egy megbízhatóbb, tisztább, hatékonyabb motor – akkor a H2 Blaster a válasz.
Érdekel a berendezés?
Kattints ide, majd a megnyíló oldalon helyezd a terméket az ajánlatkérő kosárba és add le az ajánlatkérést!
VAGY
Keresd területi képviseőinket ide kattintva!
A H2 Blaster és a GarAgent az Autótechnika Magazinban
A TEXA H2 Blaster olyannyira magára vonja a szakma figyelmét, hogy az Autótechnika magazin is írt róla legutóbbi számában melyben mi is említésre kerülünk. Az alábbi képre kattintva most ingyen letöltheted a magazin legutóbbi számát, melyből többek közt megtudhatod hogy miért lehet a fékpor veszélyesebb, mint a dízelek kipufogógáza, hogy miért fejlesztett ki egy autógyártó ‘kipufogórendszert’ villanyautókhoz, valamint mindenképp kiemelnénk Küllei Károly cikkét a 19. oldalon, melyben gyakorlatilag leszámol a “villany vs. belső égés” már-már polgárháborús dilemmájával …spoiler: ahogy arról már mi is írtunk itt, jó ideig garantáltan itt lesz velünk mind a kettő.
Fontos: Egyedülálló alkalom, hogy a mostani szám ingyen hozzáférhető! Ha hasznosnak és érdekesek találod a magazinban olvasottakat, akkor mindenképp érdemes lehet előfizetned rá, hogy folyamatosan hozzáférhess a járműipar aktualitásaihoz! Ezt ide kattintva teheted meg.